Gdzie i jak stworzyć bloga

Jak stworzyć bloga? Nie jest to trudne. Ciężej jest stworzyć go tak, aby czytelnicy chcieli go czytać. To oczywistość, ale warto pamiętać o tym, że na blogu najważniejszy jest czytelnik.

Gdzie założyć bloga
Tutaj przedstawię 3 serwisy dzięki którym za darmo będziemy mogli stworzyć naszego bloga. Te serwisy to: Blogger, WordPress oraz Medium.

Blogger umożliwia łatwy start dla początkujących. Jest zupełnie darmowy oraz charakteryzuje się sprawnie działającym hostingiem, bez żadnych przerw w pracy. Z drugiej strony jest mała, ograniczona ilość szablonów a i sama możliwość modyfikacji innych elementów jest ograniczona albo w ogóle niemożliwa. Dobrze więc sprawdzi się dla początkujących, którzy chcą najzwyczajniej spróbować. Mający większe ambicje mogą czuć się ograniczeni możliwościami tej witryny.

WordPress jest bardziej profesjonalny i daje znacznie więcej możliwości modyfikacji treści i samej strony. Właściwe możesz tutaj zrobić wszystko i w miarę upływu czasu wciąż poszerzać swoją działalność. Możesz chociażby stworzyć forum dyskusyjne czy w ogóle całą stronę internetową. Umożliwia też założenie swojego własnego sklepu. Oczywiście wiele z tych możliwości jest już płatnych. Poza tym to wszystko czyni WordPress bardziej skomplikowanym co może zniechęcać początkujących blogerów. Zdarzają się także problemy, wtyczki padają itp.

Medium jest natomiast platformą najmłodszą. Nie oznacza to, że złą. W gruncie rzeczy jest to takie właśnie „medium” pomiędzy Bloggerem a WordPressem. Z jednej strony mamy całkiem sporo możliwości modyfikacji Z drugiej Medium zachowuje też prostotę obsługi. Największą wadą do tej pory jest to, że Medium nie jest jeszcze zbyt popularne. Nie koniecznie jednak musi być to wada.

Jak pisać żeby chcieli czytać
Styl pisania powinien być dopasowany do odbiorców. Warto jednak zawsze zapoznać się ze wskazówkami, które pozwolą dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Przede wszystkim pisać konkretnie. Albo nie lać wody. Ludzie zyskują znacznie większe zaufanie jeśli w tekście podane są konkretne liczby, fakty czy dowody. Nawet jeśli Twój blog będzie czysto subiektywny warto wprowadzić tam parę konkretów, mierzalnych efektów. Dzięki temu odbiorcy będą widzieli, że to faktycznie ma sens i z czegoś wynika.

Używać prostego języka
Prosty język dla każdej grupy odbiorców może być inny. „Prosty język” w przypadku matematyki będzie czymś innym niż „prosty język” w przypadku recenzji filmowej. Niemniej jednak, warto używać jak najwięcej czasowników aktywnych typu: „zrobię” czy „leci”. Zwyczajnie ludzki mózg najłatwiej takie czasowniki przetrawia przez co samo czytanie staje się przyjemnością a nie męką. Na drugim biegunie będzie strona bierna, której używać należy tylko jeśli chcemy dany fragment spowolnić lub go podkreślić.

Jedna myśl – jeden akapit
Ludzie czytający teksty w internecie zazwyczaj nie czytają ich od deski do deski. Oni go skanują i wyszukują tylko najciekawsze dla nich informacje. Z tego powodu zlany w jedno tekst będzie odpychał większość odbiorców. Ludzie chcą znaleźć w tekście ważną dla siebie informacje, są do tego już przyzwyczajeni i nie powinni im tego odbierać. Jeśli tekst będzie jednak ciekawy to pewnie tak czy siak wielu skusi się na przeczytanie całości.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here